marmor yta
Väkäslangat AA esthetic clinic

Väkäslangat

Mitä ovat COG-langat?

I LEAD väkäslangat ovat itsestään sulavia lankoja. Väkäslangoissa on nimensä mukaan pieniä väkäsiä, jotka tarttuvat ihon rasvakerrokseen ja usean langan avulla kohottavat ihoa. Langan ympärillä on väkäsiä, jotka vaikuttavat ympärillä olevaan kudokseen todella tehokkaasti.

Vaikutus näkyy heti hoidon jälkeen ja lankojen sulaessa langat synnyttävät kohotettavan tai veltostuneen ihon alle sitä tukevan kollageeniverkoston. Iho kinteytyy asteittain ja paras tulos on nähtävillä jonkin ajan päästä hoidosta. Väkälankahoidolla voidaan hoitaa kasvojen eri alueita. Lankahoidolla voidaan kiristää, kohottaa ja nostaa ihoa. Väkälankahoidoilla voidaan myös tehdä suosittu browlift ja fox-eye toimenpide.

Väkäslangoilla voidaan tehdä reilusti suurempia kohotuksia kuin mesolangoilla.

Mitä eroa on COG- ja MESO –langoilla?

COG-langat ovat itsestään sulavia lankoja, jotka viedään ihon alle langoille suunnitellun kanyylin avulla. Toimenpide tehdään steriileillä väkäslangoilla, jotka sulavat hoitoa seuraavien kuukausien aikana. COG-lankoja ei tarvita kuin 2–6 kpl per hoidettava alue. Tuloksen huomaa heti toimenpiteen jälkeen ja tulos paranee vielä 1–2 kk aikana. COG-langat sulavat hitaammin, kuin mesolangat.

Mitä eroa on meso- ja väkäslangoilla?

Väkäslangat sulavat mesolankoja hitaammin ja lisäksi niillä voidaan toteuttaa mesolankoja isompia kohotushoitoja. Mesolangat tarjoavat kiinteytystä ja elvytystä iholle kun taas väkäslangat silminnähden kohottavat kasvoja.

COG-lankoja ei tarvita kuin 2-6 kpl per hoidettava alue, kun taas mesolankoja tarvitaan huomattavasti enemmän.

Kulmienkohotus

COG-langoilla saat upean browliftin, fox-eye efektin tai molemmat. Toimenpiteessä kulmien luonnollista muotoa voidaan muokata. Asiakkaan kulmia voidaan siis muokata asiakkaan toiveita ja anatomiaa huomioiden. Toimenopide aloitetaan aina 2 langalla/puoli.

Kasvojen COG-lankakäsittely

Kasvojen eri alueita voidaan käsitellä hyödyntäen väkäslankoja. Esimerkiksi ylä-, tai alakasvojen kohotus väksäslangoilla, tai huippusuosittu fullface toimenopide, jossa nimensämukaisesti

Esteet toimenpiteelle:

• Taipumus arpien liikakasvuun, aknearvet tai aktiivinen akne voivat myös olla este hoidolle

• Ihon kasvaimet, infektiot

• Perussairaus, joka ei ole hoitotasapainossa

• Sydänsairaudet

• Raskaus sekä imetys

• Fibromyalgia

• Sinulla on ollut viimeisen 6 kk aikana käytössä isotretinoiinikuuri

• Otsan alueen botuliinihoidosta tulee olla vähintään 2 viikkoa

Riskit ja komplikaatiot

Kaikkiin pientoimenpiteisiin liittyy aina komplikaatioriskejä, niin myös COG-lankoihin. Toimenpiteeseen sisältyviä riskejä ovat verenvuoto (mustelmat), arpikudoksen muodostuminen, sekä tulehdus tällä alueella. Toimenpidealueella voi esiintyä kipuilua, mutta tämä väistyy muutaman päivän/viikon sisään toimenpiteestä. Alueella voi esiintyä toimenpiteen jälkeen turvotusta, punoitusta ja mustelmia, nämä häviävät itsestään n. 1–2 viikon kuluttua. Epätasaisuutta ja ihon aaltoilua voi esiintyä alueella muutaman viikon ajan toimenpiteen jälkeen, kuukauden kuluttua iho on silottunut. Aaltoilu syntyy langan tuomasta kiristyksestä ihon alla.